Innymi słowy – co ma wspólnego firma zajmująca się e-learningiem z tworzeniem interaktywnego filmu fabularnego?
No cóż, postanowiliśmy nakręcić film ponieważ:
- chyba każdy chętniej obejrzy ciekawy film niż poświęci wieczór ćwiczeniom gramatycznym,
- nauka powinna być przyjemnością,
- filmy “edukacyjne”, które mieliśmy okazję widzieć, były porażająco nudne. Pamiętacie te drętwe dialogi i nudnych bohaterów grających na statycznym tle? Nie jesteśmy bez winy – my też popełniliśmy kilka takich „arcydzieł” w SuperMemo,
- języka obcego powinno się uczyć poprzez całkowite „zanurzenie” się w nim.
Ale dlaczego ma to być film interaktywny?
- Bo interakcja wprowadza konieczność uważnego śledzenia akcji, daje graczom możliwość kontrolowania poczynań postaci i wymusza używanie języka w naturalny sposób, co w znaczący sposób przyczynia się do szybszej nauki.
- Bo całkowicie zauroczył nas interaktywny film Bank Run z roku 2010 (http://www.bankrungame.com). Kiedy go zobaczyliśmy, zrozumieliśmy, że nasz kolejny produkt edukacyjny nie może być ani trochę mniej atrakcyjny i wciągający.
- Dlaczego jesteśmy tak podekscytowani tym projektem?
- Bo świat scenariuszy filmowych, castingów, rekwizytów i profesjonalnej produkcji filmowej jest dla nas zupełnie nowym wyzwaniem.
- Bo struktura naszego filmu będzie musiała zostać zintegrowana z przyszłym kursem w sposób niezwykle przemyślany i niewidoczny dla użytkownika.
- Bo nasz film będzie ambitnym, innowacyjnym połączeniem dwóch całkowicie odmiennych żywiołów: filmu fabularnego i nowoczesnego kursu językowego, zawierającego listy dialogowe, słownictwo i gramatykę od poziomu podstawowego do biegłego.
K